Abigail Shrier. Bron afbeelding: YouTube - Hillsdale College
Waarom het boek “Irreversible Damage” het ‘transgenderen’ van kinderen niet zal stoppen
Een paar dagen na zijn inauguratie legde Joe Biden op Twitter een radicale, maar grotendeels onopgemerkte verklaring af: "Laten we duidelijk zijn: gelijkheid voor transgenders is de burgerrechtenkwestie van onze tijd. Er is geen ruimte voor compromissen als het gaat om fundamentele mensenrechten."
Transgenderisme is staatsideologie geworden
We leven in wat CNN ons "transgendermoment" noemde. "Transgenderisme" -de "T" in LGBT - is onze cultuur en instellingen aan het opslokken. Nog maar tien jaar geleden hadden de meeste mensen buiten de afdelingen genderstudie slechts het flauwste idee over "transgenderisme" en de ondersteunende ideologie, gendertheorie. Nu zijn ze het dichtste wat Amerika ooit heeft gehad bij een officiële staatsideologie. Instellingen schaffen alle vormen van seksedifferentiatie af, inclusief toiletten met één sekse, vrouwengevangenissen, vrouwensport en zelfs speelgoedsecties voor jongens en meisjes.
Lees ook: Weerstand groeit tegen de transgendermanie die kinderen de vernieling in stort
Ketters worden geëxcommuniceerd
Op 15 juni 2020 heeft het Hooggerechtshof de gendertheorie in de federale wetgeving verankerd in Bostock vs. Clayton County. Het hof oordeelde 6-3 dat "seksuele geaardheid" en "geslachtsidentiteit" beschermde klassen zijn onder de Civil Rights Act. Ketters van deze ideologie worden geëxcommuniceerd uit de maatschappij en zonder genade gestraft. In februari verwijderde Amazon zonder uitleg het boek van Ryan Anderson tegen "transgenderisme", When Harry Became Sally, van zijn website. Toen een groep Republikeinse senatoren een verklaring eiste, kondigde Amazon aan dat het niet langer boeken zou verkopen "die de LGBTQ+ identiteit framen als een mentale ziekte." [1]
“Preferred pronouns”
In 2016 nam New York City een verordening aan die het stadsbestuur toestaat om individuen tot 250.000 dollar te beboeten voor het weigeren om iemand bij zijn of haar "preferred pronouns” (voorkeursvoornaamwoorden) te noemen. Universiteiten in het hele land zijn bezig met het afschaffen van op geslacht gescheiden toiletten en sporten. Veel professoren zijn ontslagen of gestraft omdat ze vraagtekens zetten bij de gendertheorie.
Sterke toename lhbt-personages op televisie
Het meest schokkend zijn echter de aanvallen van de "transgenderrevolutie" op kinderen. In het afgelopen decennium is het aantal lhbt-personages op televisie, in films en in de sociale media sterk toegenomen. Disney kondigde onlangs een film aan met "Jess, een 14-jarig transgender meisje. Ze is meelevend, grappig, en staat altijd achter je." Een ander programma, Drag Queen Story Hour, is ontworpen om kinderen vanaf drie jaar te indoctrineren in het accepteren van crossdressing en "transgenderisme". Een lhbt-activist gaf toe dat het doel is "het klaarstomen van de volgende generatie". [2]
Ouders staan machteloos
Als gevolg daarvan beleeft het land een ongekende explosie in het aantal adolescenten dat zichzelf als "transgender" identificeert. Met de volledige steun van de staat "veranderen" deze kinderen vaak tegen de wil van hun ouders, die soms machteloos staan om dit tegen te houden. Vorig jaar ontnam een rechter in Dallas een Texaanse vader, Jeffrey Younger, de voogdij over zijn achtjarige zoon James, zodat de juridische moeder van de jongen hem een "geslachtsverandering" kon laten ondergaan. [3] Een andere vader uit Canada hangt een gevangenisstraf boven het hoofd voor zijn pogingen om de overheid ervan te weerhouden zijn 14-jarige dochter aan mannelijke hormonen te onderwerpen. [4]
Lees ook: Pedofiele deelnemer aan Deense "Gewoon.Bloot." veroordeeld
Zelfs linkse mensen zijn geschokt
Hoe kunnen we deze onbeschrijflijk perverse vernietiging van onze kinderen begrijpen? Is er iets wat we eraan kunnen doen? Abigail Shrier, een schrijfster voor de Wall Street Journal, probeert deze vragen te beantwoorden met haar boek uit 2020, Irreversible Damage: The Transgender Craze Seducing Our Daughters. Hoewel sociaal conservatieven de lhbt-beweging al tientallen jaren bestrijden, heeft de "transgenderbeweging" centristen en zelfs sommige linkse mensen geschokt door haar radicaliteit. Shrier valt in de laatste categorie.
Gunstige aandacht van conservatieven
In Irreversible Damage probeert ze alarm te slaan over de enorme toename van "transgenderisme" onder onze jeugd. Haar boek kreeg veel gunstige aandacht van sociaal conservatieven dankzij de pogingen van "transgender" activisten om het te verbieden. [5] De winkel Target verwijderde het kortstondig van haar website, wat een massale ophef veroorzaakte (ze zetten het boek snel weer online). Shrier verscheen op nationale mediakanalen en kreeg te maken met gemene, persoonlijke aanvallen van "transgender" activisten.
Verbijsterende cijfers
Haar boek laat zien hoe een ongekende golf van "transgender" zelfidentificatie kinderen en adolescenten overspoelt in het Westen, vooral onder adolescente meisjes. De cijfers die ze aanhaalt zijn verbijsterend. Vóór 2010 waren de percentages van "genderidentiteitsstoornissen" (door de American Psychological Association in 2012 omgedoopt tot "genderdysforie") stabiel op 0,005-,014 procent voor mannen en 0,002-,003 procent voor vrouwen. Dit is minder dan 1 op de 10.000 mensen. Twee-derde van de gevallen waren jongens.
Stijging van 4.000 procent
Sindsdien is "genderdysforie" onder adolescenten in Amerika met 1.000 procent toegenomen. In Groot-Brittannië is de stijging 4.000 procent. Volgens de Centers for Disease Control and Prevention identificeert 2 procent van de Amerikaanse middelbare scholieren zich nu als "transgender". De verandering ging zo snel dat het leidde tot een nieuwe diagnose: "Rapid Onset Gender Dysphoria." Het overgrote deel van deze stijging heeft zich voorgedaan bij jonge meisjes. Sinds 2017 bestaat minstens 70 procent van de "geslachtsveranderende" operaties uit vrouwen. Een door Shrier geïnterviewde psycholoog beweerde dat 80 procent van haar adolescente patiënten met "genderdysforie" vrouwelijk is. Op middelbare scholen zijn de meeste "transgender" tieners meisjes.
Lees ook: Wat is er gebeurd met ons gevoel van schaamte?
Geestelijke gezondheid
Wat is er aan de hand? Shrier presenteert enkele van de belangrijkste oorzaken. Het is niet verrassend dat deze explosie van "transgenderisme" samenvalt met (of het gevolg is van) een ineenstorting van de geestelijke gezondheidszorg. Hoewel het decennia geleden begon, is het de afgelopen tien jaar aanzienlijk versneld. Slechts 45 procent van de Generatie Z (geboren tussen 1997 en 2010) rapporteert een zeer goede of uitstekende geestelijke gezondheid, vergeleken met 56 procent van de Millennials en 70 procent van de babyboomers. [6] Onder tieners zijn in de afgelopen tien jaar de zelfmoordpogingen, depressies en zelfbeschadigingen met respectievelijk 25, 37 en 62 procent gestegen, waarbij tienermeisjes veel sneller zijn dan jongens.
Smartphone
Dit zelfdestructieve gedrag heeft vele oorzaken, waaronder de achteruitgang van het traditionele gezin en religieuze praktijken. Maar een groot deel van de schuld ligt bij smartphones en sociale media. Studie na studie heeft aangetoond dat sociale media droefheid, angst en depressie veroorzaken of verergeren. "Het is niet overdreven," schreef psycholoog Jean Twenge in The Atlantic, "om de iGen te beschrijven als op de rand van de ergste crisis op het gebied van geestelijke gezondheid in decennia. Veel van deze verslechtering kan worden herleid tot hun telefoons."
Influencers op YouTube
Naast de alomtegenwoordige aanwezigheid van pornografie en de schade van schermtijd, spelen ouders die smartphones aan hun kinderen geven "transgenderroulette". De meeste ouders zijn niet op de hoogte van het enorme netwerk van jonge, glad pratende "transgenderinfluencers" op YouTube en Instagram. Deze tieners en jonge volwassenen hebben honderdduizenden abonnees en miljoenen views. Ze posten gladde foto's en video's van hun eigen "overgang", waar je hormonen voor het andere geslacht kunt krijgen, hoe je kunt "doorgaan" als het andere geslacht en hoe je "tegenwerkende" ouders volledig uit je leven kunt bannen. Vele duizenden tieners zijn op deze manier "transgender" geworden.
Critici worden schuldig verklaard aan moord
De pro-"transgender" radicaliteit van de politieke, medische en onderwijsinstellingen is schokkend. Iedereen die het niet eens is met de gendertheorie wordt bestempeld als een "bullebak" en schuldig verklaard, letterlijk, aan moord. Voor transactivisten zijn ouders die niet meegaan in deze waanzin, hun kinderen aan het "vermoorden". Je wilt toch niet dat je kind zelfmoord pleegt?
Lees ook: Zweden kapt met klakkeloze geslachtsverandering
Artsen collaboreren
Meer en meer dokters steunen "transgender" hormonen en operaties voor kinderen. Zowel de American Medical Association als de American Psychological Association hebben gelobbyd tegen wetten om dit te beperken. [7] Veel radeloze ouders zijn met hun verwarde tieners naar een dokter of psycholoog gegaan, alleen om bevestigd te worden in de wens van het kind om "over te stappen".
Leraren werken mee
Leraren spelen een belangrijke rol bij het helpen van schoolkinderen bij de "overgang". Op veel openbare scholen is het officieel beleid om de nieuwe identiteit van een "transseksuele" leerling te omarmen - compleet met een nieuwe naam en manier van kleden - zonder het ooit aan de ouders te vertellen. Zoals een leerling van een openbare school aan Shrier uitlegde: "Zelfs ouders die binnenkomen en zeggen: 'Ik wil niet dat mijn kind zo genoemd wordt'. Dat is leuk, maar hun ouderlijk recht eindigde toen die kinderen op een openbare school werden ingeschreven."
Verhalen van spijt
De verhalen die Shrier vertelt zijn tragisch. Ouders komen er op een dag achter dat hun voorheen verlegen tienerdochter zichzelf ervan heeft overtuigd dat ze een jongen is, verleid door een online "transgenderinfluencer". Een echtpaar stuurde hun dochter naar de universiteit en hoorde dat ze al een geslachtsveranderende operatie had gepland als ze terugkwam van vakantie. Het ergst zijn de verhalen van spijt wanneer "transitiegangers" ontdekken dat ze een vreselijke fout hebben gemaakt en deze niet meer kunnen terugdraaien.
Shrier accepteert lhbt-isme
Waar Shrier's boek op stuk begint te lopen is hoe zij "transgenderisme" als een beweging behandelt. Zij en haar boek hebben veel steun gekregen van sociaal conservatieven die zich verzetten tegen de lhbt-agenda. Er is ongetwijfeld moed voor nodig om weerstand te bieden aan welk facet van de lhbt-beweging dan ook. Maar, hoewel haar boek een gevolg van de seksuele revolutie bestrijdt, accepteert zij de lhbt-beweging in principe.
Linkse ideeën
"Transgenderisme" is niet uit het niets ontstaan. Het is het geesteskind van extreem-linkse academici en goed gefinancierde activistische organisaties. Linkse ideeën over individuele vrijheid en verwerping van de traditionele moraal zijn rechtstreeks verantwoordelijk voor "transgenderisme". Het is dan ook niet verwonderlijk dat de overgrote meerderheid van "transgendertieners" afkomstig is uit politiek liberale gezinnen. In een door vakgenoten beoordeelde studie van psychologe dr. Lisa Littman, die door Shrier werd aangehaald, steunde 85 procent het "huwelijk" tussen mensen van hetzelfde geslacht en 88 procent de "transgender-rechten".
Ouders steunden het ‘homohuwelijk’
Veel van diezelfde ouders vertelden Shrier over de angst waarmee ze hun tiener- of jongvolwassen kinderen "transgender"-operaties zien ondergaan, verscheurd tussen hun liefde voor hun kind en hun geloof in lhbt-"rechten". In een artikel voor de Wall Street Journal schreef Shrier: "Veel van de moeders met wie ik sprak, zeggen dat ze enthousiast het homohuwelijk steunden lang voordat het ergens legaal was. Sommigen van hen beschrijven hoe blij ze waren met het nieuws toen hun dochters uit de kast kwamen als lesbiennes. Maar toen hun dochters plotseling besloten dat ze eigenlijk mannen waren en begonnen te schreeuwen om hormonen en chirurgie, smeekten de moeders hen om er nog eens over na te denken, of het op zijn minst wat rustiger aan te doen." [8]
Lees ook: Nieuw belastingplan D66: bonus op echtscheiding
Levende tegenstrijdigheden
Deze ouders maken iets mee dat geen enkele moeder of vader zou mogen meemaken. Maar het is onmogelijk te ontkennen dat hun linkse "alles mag"-wereldbeeld een belangrijke factor was. Ze zijn een levende tegenstrijdigheid - ze steunen "transgenderisme", maar niet voor mijn dochter. Zoals de heilige Paulus schrijft: "Laat u niet misleiden, met God wordt niet gespot. Want wat een mens zaait, dat zal hij ook oogsten. Want wie in zijn vlees zaait, van het vlees zal hij ook verderf oogsten. Maar wie in de geest zaait, van de geest zal hij het eeuwige leven oogsten." (Gal. 6:7-8)
“Succesverhalen”
Shrier is zelf een voorbeeld van deze tegenstrijdigheid. In een "noot voor de auteur" schrijft ze dat ze "transgenderisme" voor volwassenen steunt en zelfs hun "voorkeursvoornaamwoorden" gebruikt. Net als de liberale ouders die zij interviewt, is haar probleem niet "transgenderisme" op zich, maar alleen het "transgenderen" van minderjarigen. Als die minderjarigen opgroeien en besluiten om als volwassenen hun lichaam te verminken, goed voor hen. "Transgendersuccesverhalen," schrijft ze, "worden overal verteld en gevierd. Ze marcheren onder het vaandel van de burgerrechten. Ze beloven de volgende culturele grens te doorbreken, nog een basis van menselijke verdeeldheid te verbrijzelen. Maar het fenomeen van de sweeping teenage girls is anders."
Absolute moraal ontbreekt
Ze probeert een onderscheid te maken zonder verschil. Voor Shrier is "transgenderisme" bij kinderen immoreel omdat minderjarigen te jong zijn om in te stemmen met zo'n levensveranderende procedure, niet omdat het in strijd is met een universele moraal. Shrier heeft het in feite nooit over een absolute morele code, alleen over een persoonlijk gevoel van onbehagen bij het zien van geslachtsveranderingen bij kinderen. Als er geen universele moraal is om op terug te vallen, zoals de natuurwet of de Tien Geboden, is haar mening niet beter of slechter dan een andere.
Waar trek je de grens?
Als je aanvaardt dat "liefde liefde is", of dat "liefde geen geslacht heeft", en dat lhbt-mensen "zo geboren worden" (zoals Shrier zeker gelooft), wie is zij dan om die "rechten" te beperken tot 18-jarigen en ouder? Als het geoorloofd is dat tienermeisjes lesbisch worden of dat middelbare scholen "Gay/Straight Alliances" hebben, zoals Shrier gelooft, waarom zou je dan de grens trekken bij "transgenderisme"? Is leeftijd tenslotte niet gewoon een getal?
Lees ook: D66 wil graag uw kinderen ‘opvoeden’
Simone de Beauvoir
Bovendien is "transgenderisme" geen "rage", zoals Shrier in haar titel zegt, maar het natuurlijke resultaat van de seksuele revolutie. "Transgenderisme' is de laatste fase van dit proces dat bijna een eeuw geleden begon met feminisme en voorbehoedsmiddelen. Het ging verder met abortus, toen het homoseksuele "huwelijk", en tenslotte "transgenderisme". In 1949 legde de feministische filosofe Simone de Beauvoir de basis voor deze revolutie en gendertheorie met haar existentialistische boek, Het tweede geslacht:
"Men wordt niet geboren als vrouw, maar men wordt het. Geen biologische, psychische of economische bestemming bepaalt de figuur die de menselijke vrouw in de maatschappij aanneemt; het is de beschaving als geheel die dit tussenproduct tussen de man en de eunuch, dat vrouwelijk wordt genoemd, uitwerkt. Alleen de bemiddeling van een ander kan een individu tot een Ander maken. In zoverre hij voor zichzelf bestaat, zou het kind zichzelf niet als seksueel gedifferentieerd begrijpen. Voor meisjes en jongens is het lichaam in de eerste plaats de uitstraling van een subjectiviteit, het instrument dat het begrip van de wereld tot stand brengt: zij vatten het universum op door hun ogen en handen, en niet door hun geslachtsdelen." [9]
Oorlog over moraal en beschaving
De oorlog over "transgenderisme" gaat niet over "rechten". Het is eerder een oorlog over de fundamentele basis van moraliteit en beschaving. Zijn dingen objectief waar? Moeten alle mensen zich aan die waarheid onderwerpen? Bestaat er zoiets als een vanzelfsprekende, biologische realiteit (mannelijk en vrouwelijk), en moeten wetten en moraliteit die realiteit weerspiegelen? Als het antwoord nee is, dan is de maatschappij gedoemd tot chaos en desintegratie. We kunnen niet hopen de "transgendering" van kinderen tegen te gaan als we het eens zijn met de uitgangspunten van de lhbt-beweging. Alleen een beroep op Goddelijke en natuurlijke wetten kan dienen als een solide basis waarop een serieuze tegenaanval kan worden gebouwd. De levens van onze kinderen hangen er van af.
1. https://www.wsj.com/articles/a...
2. YouTube-video Drag Queen Story Hour: "Grooming of the Next Generation"
3. https://www.lifesitenews.com/n...
4. https://www.lifesitenews.com/n...
5. https://thefederalist.com/2020...
6. https://www.apa.org/monitor/20...
7. https://www.ama-assn.org/press...
8. https://www.wsj.com/articles/w...
9. Simone de Beauvoir, The Second Sex, trans. C. Borde and S. Malovany-Chevallier (New York: Vintage Books, 2011), 283
Laatst bijgewerkt: 14 juni 2021 13:51