ANWB gaat 'woke' met homopropaganda

De ANWB is met zijn 'woke' propaganda ver afgedwaald van de sympathieke toeristenbond van vroeger.

ANWB gaat 'woke' met homopropaganda

THEMA'S:

De kans dat u lid bent van de ANWB en de Kampioen op de deurmat krijgt, is aanzienlijk. De Nederlandse organisatie voor verkeer en tourisme claimt bijna 5 miljoen leden te hebben en een oplage van het maandblad van bijna 4 miljoen. Veel mensen blijven hun hele leven lid van de grootste vereniging van Nederland. Maar het is de vraag hoe lang dat nog zo blijft. Want sinds kort lobbyt de ANWB, opgericht in 1883, ook voor lhbt. En dat valt bij het trouwe ledenbestand vast niet in goede aarde.

Woke achterzijde

De achterzijde van het januarinummer, waar ook de adressering staat, is helemaal ingeruimd voor het ‘gay koppel’ Karl en Daan. Lachend en hand in hand staan de mannen op de foto, omringt door attributen die ze kennelijk meenemen als ze op vakantie gaan. Ze hebben namelijk een reisblog. Hun volgende reis gaat naar Dresden in Duitsland, want daar wonen Karls zoon en dochter “bij hun twee moeders”, zo wordt terloops gemeld. Het oudste en grootste maandblad van Nederland duwt zijn miljoenen lezers op één pagina dus zowel een homo- als een lesbisch stel onder de neus. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.

Geforceerde inhoud

Je vraagt je af hoe bij zo’n themapagina, met een dergelijk geforceerde ‘woke’ inhoud, de besluitvorming vooraf gegaan is. Want geforceerd is het, met het hand-in-hand van de mannen, het regenboogvlaggetje en de ‘twee moeders’ in het korte tekstje eronder. (Terzijde, er staat ook een linkje bij naar de bewuste reisblog, dat vol staat met onkuise afbeeldingen en vooral reisbestemmingen lijkt aan te prijzen waar ongestoord sodomie bedreven kan worden.) Waarom kiest de redactie voor ‘woke’?

ANWB woke achterzijde

De bewuste 'woke'-pagina op de achterzijde van de Kampioen, het maandblad van de ANWB.

Opgedrongen beelden

Het zou interessant zijn te weten wat de doelgroep van de Kampioen, meest gewone Nederlandse mannen met een auto, hiervan vindt. Hoeveel van hen zien graag opzichtig opgedrongen beelden van onnatuurlijk, zondig gedrag? Maar het is zeker dat de bond daar geen peiling over zal houden. De uitkomst zou de ANWB vast niet bevallen. Daarom geen peiling, maar juist propaganda die bedoeld is om mensen te conditioneren hun gewone, natuurlijke reactie op een onnatuurlijk gegeven te onderdrukken.

Bestel gratis: Seksuele indoctrinatie in schoolboeken

Ten prooi aan 'woke'

Het is treurig te moeten vaststellen dat opnieuw een groot, traditioneel Nederlands instituut, dat de ANWB is, ten prooi gevallen is aan ‘woke’. Het is een bevestiging van de wet die stelt dat als een organisatie niet uitgesproken rechts (of christelijk) is, hij uiteindelijk altijd links zal worden. Het is ook te verwachten dat deze ontwikkeling voor de bond ongunstig zal uitpakken. Een organisatie die het opdringen van een impopulaire ideologie aan zijn leden belangrijker vindt dat het zo goed mogelijk uitvoeren van zijn kerntaken, kan niet succesvol blijven.

Klacht en opzeggen

Als u ook niet geconfronteerd wilt worden met homopropaganda in een blad dat elke maand op uw deurmat valt, kunt u hier een klacht indienen: www.anwb.nl/klacht. Of bellen met 088-2692222. Opzeggen van de Kampioen kan via deze link: https://www.anwb.nl/mijn-anwb/mijn-producten-en-diensten/kampioen

--

Een principieel, niet een persoonlijk standpunt

Dit artikel heeft als doel het verdedigen van het huwelijk, het gezin en de moraal volgens de katholieke leer. Op geen enkele manier is het onze bedoeling personen te belasteren. Wij oefenen simpelweg onze vrijheid uit als kinderen van God (Rom. 8:21), zodat "iedere tong zou belijden tot glorie van God de Vader, dat Jezus Christus de Heer is." (Fil. 2:11).

Laatst bijgewerkt: 13 april 2022 11:25

Doneer