Zeeman gebruikt zoenende kinderen om ‘genderneutrale’ kledinglijn aan de man te brengen
Winkelketen Zeeman maakt erotische reclame met twee mondzoenende kinderen. Daar komt nog bij dat Zeeman de foto bewust zo heeft laten maken dat het geslacht van de ene minderjarige onduidelijk blijft. Zo probeert de goedkope winkelketen de aandacht te trekken voor zijn ‘genderneutrale’ kledingcollectie #BasicZ. Gezin in Gevaar heeft onmiddellijk een petitie gelanceerdom deze onzedelijke advertenties in de openbare ruimte te stoppen.
Ideologische lading
Los van allerlei geestelijke en fysieke verschillen hebben mannen en vrouwen in realiteit een verschillende lichaamsbouw en dus verschillende kledingmaten, maar volgens Zeeman dragen mannen en vrouwen steeds vaker elkaars kleding. Daarom zou er behoefte zijn aan een neutrale kledinglijn die door beide seksen gedragen kan worden. Het moge duidelijk zijn dat dit puur een commerciële actie is met een ideologische lading die breed gedragen wordt in de fashionindustrie.
Stereotypen
Die ideologische lading is duidelijk: 'genderneutraliteit'. De natuurlijke en zichtbare verschillen tussen mannen en vrouwen, jongens en meisjes moet worden uitgewist. Het zijn volgens de genderideologen allemaal stereotypen die door de omgeving en de cultuur bepaald zijn, maar afgeschaft moeten worden. Pas dan kan iedereen waarlijk vrij zijn en ten volle zichzelf zijn. Deze ideologie is ook in de hoofden van de Zeeman-marketeers gevaren, zo blijkt.
Bestel hier onze laatste uitgave: Genderideologie: diversiteit of totalitarisme van de 21e eeuw?
Openbare ruimte
De textielwinkel promoot zijn nieuwe collectie in de eigen winkels middels grote posters waarop de zoenende tieners te zien zijn en met stoepborden die voor de winkels op de straat staan. De gezinswinkel bij uitstek stoot hiermee gezinnen met kinderen tegen de borst, die betaalbare kledinginkopen willen doen maar nu geconfronteerd worden met zedeloze reclames. Na de media en het onderwijs, varen nu ook winkels een ‘genderneutrale’ koers.
Zerotypes
HEMA besloot in 2018 de jongens- en meisjeskleding niet meer van geslachtsaanduidingen te voorzien. Internetgigant Zalando adverteert tegenwoordig met de leus ‘Goodbye stereotypes, hello zerotypes’, die eveneens geïnspireerd is door de genderideologie. Stereotypes zijn volgens Zalando namelijk “een obstakel op de weg naar diversiteit en vrijheid”.
Diversiteit of totalitarisme
Deze ontwikkelingen komen niet uit de lucht vallen. In ons recent verschenen boek – dat u hier kunt bestellen – getiteld Genderideologie: diversiteit of totalitarisme van de 21e eeuw? wordt helder uitgelegd hoe deze ontwikkelingen zijn ontstaan en wat ons nog staat te wachten. Maar belangrijker nog: wat we ertegen kunnen doen om het tij te keren.
Petitie
Het tij keren kan alleen als goede mensen actie ondernemen en hun stem laten horen. Teken daarom de petitie aan Zeeman-directeur Erik-Jan Mares en roep hem op te stoppen met deze onsmakelijke en ideologische reclames. Deel de petitie met zoveel mogelijk medestanders!
Laatst bijgewerkt: 28 november 2023 09:06