Zeeman gebruikt zoenende kinderen om ‘genderneutrale’ kledinglijn aan de man te brengen

maart 12, 2020 Redactie

Winkelketen Zeeman maakt erotische reclame met twee mondzoenende kinderen. Daar komt nog bij dat Zeeman de foto bewust zo heeft laten maken dat het geslacht van de ene minderjarige onduidelijk blijft. Zo probeert de goedkope winkelketen de aandacht te trekken voor zijn ‘genderneutrale’ kledingcollectie #BasicZ. Gezin in Gevaar heeft onmiddellijk een petitie gelanceerd om deze onzedelijke advertenties in de openbare ruimte te stoppen.

Zeeman deinst er niet voor terug kinderen te seksualiseren middels zijn reclames. Bovenstaande uiting is op de website van de kledingfabrikant te vinden.

Ideologische lading

Los van allerlei geestelijke en fysieke verschillen hebben mannen en vrouwen in realiteit een verschillende lichaamsbouw en dus verschillende kledingmaten, maar volgens Zeeman dragen mannen en vrouwen steeds vaker elkaars kleding. Daarom zou er behoefte zijn aan een neutrale kledinglijn die door beide seksen gedragen kan worden. Het moge duidelijk zijn dat dit puur een commerciële actie is met een ideologische lading die breed gedragen wordt in de fashionindustrie.

Afbeelding met persoon, muur, binnen, man

Automatisch gegenereerde beschrijving
Zoek de verschillen. In naam van gelijkheid en vrijheid veegt de genderideologie de specifieke en natuurlijke verschillen tussen man en vrouw weg. Het dringt door tot allerlei gebieden in de samenleving, nu dus ook bij gezinswinkel Zeeman. Bron: Zeeman website.

Stereotypen

Die ideologische lading is duidelijk: ‘genderneutraliteit’. De natuurlijke en zichtbare verschillen tussen mannen en vrouwen, jongens en meisjes moet worden uitgewist. Het zijn volgens de genderideologen allemaal stereotypen die door de omgeving en de cultuur bepaald zijn, maar afgeschaft moeten worden. Pas dan kan iedereen waarlijk vrij zijn en ten volle zichzelf zijn. Deze ideologie is ook in de hoofden van de Zeeman-marketeers gevaren, zo blijkt.

Bestel hier onze laatste uitgave: Genderideologie: diversiteit of totalitarisme van de 21e eeuw?

Openbare ruimte

De textielwinkel promoot zijn nieuwe collectie in de eigen winkels middels grote posters waarop de zoenende tieners te zien zijn en met stoepborden die voor de winkels op de straat staan. De gezinswinkel bij uitstek stoot hiermee gezinnen met kinderen tegen de borst, die betaalbare kledinginkopen willen doen maar nu geconfronteerd worden met zedeloze reclames. Na de media en het onderwijs, varen nu ook winkels een ‘genderneutrale’ koers.

Genderideologie in de openbare ruimte: Zeeman adverteert middels stoepborden voor alle vestigingen met de nieuwe kledinglijn #BasicZ. Bron: Twitter.

Zerotypes

HEMA besloot in 2018 de jongens- en meisjeskleding niet meer van geslachtsaanduidingen te voorzien. Internetgigant Zalando adverteert tegenwoordig met de leus ‘Goodbye stereotypes, hello zerotypes’, die eveneens geïnspireerd is door de genderideologie. Stereotypes zijn volgens Zalando namelijk “een obstakel op de weg naar diversiteit en vrijheid”.

Diversiteit of totalitarisme

Deze ontwikkelingen komen niet uit de lucht vallen. In ons recent verschenen boek – dat u hier kunt bestellen – getiteld Genderideologie: diversiteit of totalitarisme van de 21e eeuw? wordt helder uitgelegd hoe deze ontwikkelingen zijn ontstaan en wat ons nog staat te wachten. Maar belangrijker nog: wat we ertegen kunnen doen om het tij te keren.

Petitie

Het tij keren kan alleen als goede mensen actie ondernemen en hun stem laten horen. Teken daarom de petitie aan Zeeman-directeur Erik-Jan Mares en roep hem op te stoppen met deze onsmakelijke en ideologische reclames. Deel de petitie met zoveel mogelijk medestanders!

Signings

0

Goal

0