Onze opinie in RD: Homobeweging radicaliseert en slaat discussie dood

mei 26, 2018 Redactie


Onze petitie tegen Suitsupply blijft de pennen beroeren.

Afgelopen weken heeft Reformatorisch Dagblad verscheidene opiniestukken geplaatst, waarin naar aanleiding van onze petitie het traditioneel-christelijke homostandpunt bekritiseerd wordt. 

Aangezien telkens afgezet wordt tegen onze petitie en een krachtig weerwoord uitbleef, hebben wij een opinieartikel geschreven. 

Daarin wijzen wij op de radicalisering van de homobeweging, die een almaar uitdijend pakket aan ons opdringt – en ons stigmatiseert als gevoelloze wezens als we ook maar enige kritiek uiten. 

Helaas wilde RD ons artikel alleen plaatsen indien gehalveerd en in briefvorm gegoten.

Teleurstellend. Wij waarderen echter de leeuwenmoed die RD betoond heeft door onze petitie tegen Suitsupply te verspreiden. Daarom hebben we gehoor gegeven aan het verzoek. Dit is het resultaat:

De brief is uiteraard te kort om recht te doen aan het onderwerp. Daarom hier het opinieartikel dat we graag hadden zien verschijnen in RD:

De afkeer van zoenende mannen op straat blijft groot, bericht het Sociaal en Cultureel Planbureau. Dat hebben wij met de campagne Gezin in Gevaar wel gemerkt. Wij hebben afgelopen maanden actie gevoerd tegen advertenties van Suitsupply, waarop mannen innig verstrengeld tongzoenen. De reacties op onze actie waren overweldigend. De petitie die wij bij Reformatorisch Dagblad lieten insteken, is door vier keer zoveel mensen ingevuld als soortgelijke petities. 
 
Negatieve reacties waren er ook. Dat merkten we tijdens onze demonstratie tegen Suitsupply in Nijmegen. We gingen in gebed en hielden borden vast met teksten als ‘Gods huwelijk = 1 man + 1 vrouw’. Het antwoord van homoactivisten was een orgie van intimidatie, godslastering en – als we de aanwezige RD-journalist mogen geloven – doodsbedreiging. Dit onder goedkeurend oog van politici van GroenLinks, D66 en VVD. Leve de tolerantie!
 
Het tekent het nieuwe opinieklimaat in Nederland. Ons land kleurt in rap tempo roze. Tien jaar geleden stond het scholen vrij om geen seksuele voorlichting te geven. Sinds 2012 heeft de overheid voorlichting over “seksuele diversiteit” verplicht. Nu gaat minister Van Engelshoven (Onderwijs) positieve voorlichting over seksuele diversiteit verplichten. Vooralsnog alleen op mbo’s. Middelbare en basisscholen zullen echter rap volgen. Dan moeten vijfjarige kinderen verplicht aanhoren dat de liefde tussen man en man gelijk is aan de liefde tussen man en vrouw. 
 
Eenzelfde radicalisering dient zich aan in kerken. Ik spreek christenen die bezwaar maken tegen een Roze Zaterdagviering in hun kerkgebouw. Waarom in onze kerk en niet in een zaaltje? Als wij ons geloof achter de voordeur moeten houden, waarom homo’s niet hetzelfde met hun gender-ideologie? De kritische christenen krijgen geen antwoorden, wel persoonlijke aanvallen. Hun integriteit als ouderling of jeugdclubleider wordt in twijfel getrokken. Hun oproep tot eerlijke discussie wordt genegeerd. 
 
Eenzelfde gebrek aan discussie zien we in de recente briefwisseling tussen homoactivist John Lapré en RD-hoofdredacteur Steef de Bruijn. Lapré hamert telkens weer op de pijn van homo’s in de kerk. De oorzaak van die pijn is volgens hem de traditionele leer. Dan is de discussie voorbij voordat hij überhaupt op gang komt. Homo’s zijn gekwetst. Daarom is de traditionele Bijbelexegese onhoudbaar. Dit is de omgekeerde wereld, waarin wij onze gevoelens niet meer oriënteren op de waarheid, maar de waarheid aanpassen aan onze gevoelens. Wie zo gelooft, gelooft niet in God maar in zichzelf. 
 
Laprés stelt zelfs dat traditionele Bijbelexegese tot suïcide leidt. Het zorgt immers voor uitsluiting. Voor deze bewering bestaat geen enkel bewijs. Marokkanen worden ook uitgesloten en plegen de helft minder zelfmoord als autochtonen. Bij suïcide is een veel belangrijkere factor relatieproblemen, aldus het Australisch zelfmoordpreventie-instituut AISRAP. Bijvoorbeeld huiselijk geweld. Dat komt tussen homomannen een derde vaker voor dan bij man en vrouw, rapporteert het Amerikaans ministerie van Justitie. Het suïcidecijfer van homo’s laat zich eerder verklaren uit de “intrinsieke ongeordendheid”, zoals een catechismus homoseksualiteit noemt, dan uit uitsluiting. 
 
Als we de homobeweging mogen geloven neemt de pijn van de homo’s toe. Nu worden ze gepijnigd door christelijk protest tegen seksuele reclames. Straks is zelfs het voorlezen van het Bijbelverhaal over Sodom en Gomorra pijnlijk. De tenen van de homobeweging groeien mijlenlang. Wie er onverhoeds op stapt krijgt nu al het predicaat ‘homofoob’, een tactiek die critici wegzet als geesteszieken en die in de Sovjet-Unie gebruikt werd om dissidenten de mond te snoeren. Of krijgt een torenhoge boete, zoals Amerikaanse banketbakkers ontdekken als ze vanuit hun geweten weigeren taart te bakken voor een homo’huwelijk’. 
 
Gezien het gehamer op niet-kwetsen zou je denken dat homo’s het maximale doen om christenen niet te kwetsen. Helaas gebeurt juist het omgekeerde. Neem lhbt-activist Jasper Klapwijk, die bij RD een pro-homoadvertentie wilde met foto van John Lapré en partner. Hij wil Gezin in Gevaar voor de rechter slepen wegens “haatzaaien”. Salvo’s in roze richting worden beantwoord met een bombardement. 
 
Lapré zelf is evenmin van zins om andersdenkenden niet te kwetsen. Hij schrijft in het Nederlands Dagblad dat hij geregeld ter communie gaat in de katholieke Kerk. Terwijl hij weet dat dit volgens de katholieke leer een vreselijke heiligschennis is. Waar is dan de consideratie voor de gekwetste gevoelens van katholieken? Of zijn er bepaalde gevoelens die er niet toe doen? 
 
De homobeweging ontwijkt debat door gekwetste gevoelens tot maatstaf van alles te verheffen. Het ondermijnt de vrijheid door aan scholen en kerken op te dringen wat Bijbel en traditie eenstemmig zonde noemen. Het eist van kerkverbanden wat contrair Gods openbaring is. De vrucht van zulke ‘homoacceptatie’ zal niet vrijheid en vrede zijn, maar totalitaire onderwerping aan het roze regime. 

Gezin in Gevaar verdedigt het gezin van man, vrouw en kinderen, tegen gender-ideologie.
Help ons met een gift het gezin te verdedigen!