9 schokkende voorbeelden van seksuele indoctrinatie in schoolboeken

januari 4, 2021 Redactie

1. Alles weten over soa

Nectar, een biologieboek voor de tweede klas van het vwo, wil kinderen opleiden tot vakkundige consulenten die alles weten over seksueel overdraagbare aandoeningen. Soa’s komen nagenoeg niet voor als mensen of celibatair leven of huwelijkstrouw betrachten. Toch wordt in dit lesboek “onthouding” slechts als een van de vele opties gepresenteerd. Bovendien als een ineffectieve optie, want op de vermelding van onthouding volgt: “Door veilig vrijen, is de kans op een soa het kleinst”. Onthouding komt in dit lesboek dan ook niet voor onder het kopje “Soa’s voorkomen”.

2. Leren anticonceptie te gebruiken

In een practicum uit eveneens de methode Nectar, krijgen kinderen een plastic mannelijk lid, waar ze een condoom om moeten doen. Alleen al van kinderen vragen om aan geslachtsdelen te zitten, ook in simulatie, is verwerpelijk. Nog verwerpelijker is het als kinderen dit in groepsverband moeten doen. Jongens en meisjes bij elkaar. De natuurlijke kuisheid die kinderen hebben, aangetast maar zeker niet geheel uitgewist door de erfzonde, wordt op ernstige wijze aangetast.

3. Zelfbevrediging is volkomen normaal

Dokter Corrie gaat in gesprek met Ronnie Flex, een onder de jeugd bekende rapper. Hij vertelt haar over zijn ervaringen met zelfbevrediging. Dokter Corrie hoort hem uit over de technieken. Hij zegt dat “mastruberen” (sic) niet iets is om je voor te schamen, “want aan het einde van de dag doet iedereen het”. “Volkomen normaal”, beaamt dokter Corrie gretig.
Flex verkondigt de aloude leugen van de verslaafde, die iedereen beticht stiekem ook verslaafd te zijn – zodat hij niet onder ogen hoeft te zien dat hij zwakker is dan mannen die zichzelf wél beheersen. “Het is volkomen normaal”, herhaalt Flex de mantra.

4. De pil is geen probleem

Biologie voor jou, biologieboek voor tweede klas havo/vwo, zwijgt geheel over de problematische kanten van de anticonceptiepil. De tekst leest als één grote lofzang. De pil is “zeer betrouwbaar”, terwijl aborteurs zelf aangeven dat de meeste vrouwen die abortus laten plegen, dat door mislukt pilgebruik doen. Ook de nadelen van de pil worden gebagatelliseerd, terwijl zoveel vrouwen depressies krijgen van de anticonceptiepil dat het Nederlands Huisartsen Genootschap in 2020 een nieuwe richtlijn uitvaardigde. Artsen moeten voortaan wijzen op de psychische bijwerkingen van de pil. Ook zwijgt het lesboek over de abortieve werking en wijst juist op de optie van abortus als een meisje of vrouw toch zwanger wordt.

5. Prostitutie is een alledaags beroep

De natuurlijke neiging van kinderen om abnormale zaken abnormaal te vinden wordt door de videoseries van Dokter Corrie agressief bestreden. De boodschap van een video is bijvoorbeeld dat prostitutie heel normaal is. “Zoals je ook een brood koopt of een nieuwe trui”, verzekert Dokter Corrie de kinderen. Er komt een prostituee aan het woord die het “heel leuk” vindt, “die interactie met mensen”. “Ik vind niet dat ik iets doe waarvoor ik me moet schamen.” Autocoureurs Tim en Tom Coronel zeggen allebei omgang te hebben gehad met een prostituee. Het is “niet iets om je voor te schamen” zegt Tim, waarop Tom aanvult: “Het is toch gewoon normaal?”

6. Papa en vake

In een lesboek voor kleuteronderwijs Diversiteit? Heel gewoon! leren kleuters dat twee ‘vaders’ of twee ‘moeders’ hebben de normaalste zaak van de wereld is. Een probleem voor genderideologen die het natuurlijk vaderschap en moederschap willen afschaffen, is dat een kind nu maar één vader en één moeder heeft. Hoe moet een kind zijn twee ‘vaders’ noemen? Een oplossing is om de tweede papa met ‘vake’ aan te spreken. Dat doet dit kleuterboek subtiel maar onmiskenbaar. Zo leren kinderen al vroegtijdig newspeak. Daarbij wordt leentjebuur gespeeld bij de traditionele taal, waarin ‘vake’ een affectief dialectwoord voor ‘vadertje’ is.

7. Kriebels in je buik

Volgens maker Rutgers is de lesmethode ‘Kriebels in je buik’ een “doorlopende leerlijn van groep 1 tot en met 8, met lessen die de seksuele ontwikkeling van kinderen volgen.” Die ontwikkeling is voor een aanzienlijk deel ‘homoseksuele ontwikkeling’. In groep 4 krijgen kinderen meerdere afbeeldingen zien van kinderen die zogenaamd verliefd zijn op iemand van hetzelfde geslacht. De les voor groep 4 wordt zelfs besloten met een afbeelding van twee jongens die elkaar zoenen. Een lesjaar later krijgen kinderen een pornografische animatie van geslachtsgemeenschap te zien. Daarbij wordt zelfs het mannelijk hoogtepunt weergegeven. Ook wordt beweerd dat “twee vrouwen en twee mannen” ook kinderen kunnen krijgen. “Mannen hebben daarbij ook nog een vrouw nodig”. Dat deze vrouw moeder is, is kennelijk niet het vermelden waard.

8. Positief denken over geslachtsverminking

Leerlingen moeten bij de methode Nieuwsbegrip leren rekenen aan de hand van actualiteit. In dit geval de ‘coming out’ van Niels de Jager, een man die beweert dat hij vrouw is en hormoonbehandelingen heeft gekregen om “steeds meer een meisje” te worden. Niels de Jager maakt video’s waarin hij make-up opdoet. Zijn kanaal NikkieTutorials heeft een groot gevolg op YouTube. De leerlingen krijgen een artikel over De Jagers ‘coming out’. Het artikel is geheel positief en vertelt niet over de verminking die plaatsvindt als een jongen een ‘geslachtsverandering’ poogt. Deze geslachtsverminking berokkent permanente schade aan het lichaam en leidt bij veel transgenders uiteindelijk tot zelfmoord. Het artikel vertelt niet over de aanzienlijke kritiek die er ook te horen was op de ‘coming out’ van Niels de Jager en de kritiekloze verheerlijking hiervan door de media.

9. Hygiëne wijkt voor perversie

Rutgers heeft het aanleren van de eenzame zonde verheven tot lesdoel. In een les voor groep 7 en 8 uit de methode Relaties & seksualiteit, zo staat in de instructie voor docenten, kun je de ‘speciale plekjes’ benoemen om de zonde te bedrijven. De voorbeelduitleg die de instructie geeft is zo grafisch dat die thuishoort in een pornografische roman. Daarbij worden zelfs kunstmatige hulpmiddelen voorgesteld die kinderen kunnen gebruiken bij de daad. De leerlingen – van notabene 10 tot 12 jaar – wordt op het hart gedrukt dat zelfbevrediging “niet ongezond” is. De enige beperking is dat je het niet in het openbaar doet.

Hoe deze perversie in schoolboeken terechtkomt

De Comprehensive Sexuality Education (CSE) is de blauwdruk voor de ‘seksuele vorming’ van kinderen die via de organisaties van de Verenigde Naties (VN) over de wereld wordt verspreid. Via Rutgers, het zelfbenoemde ‘kenniscentrum voor seksualiteit’, bereikt CSE ook Nederland en komt zij in schoolboeken terecht. Via de leerplicht en de sinds 2012 verplichte seksuele voorlichting door scholen is de invloed van CSE op schoolkinderen onontkoombaar geworden, zodat zonder enige terughoudendheid van seksuele staatsindoctrinatie en -intimidatie kan worden gesproken. Ook christelijke scholen moeten er op een of andere manier invulling aan geven.

CSE vertrekt vanuit een vertekende visie op seksualiteit, door het huwelijk buiten beeld te brengen en de focus zodanig op risico’s en abnormaliteiten te leggen, dat het lijkt alsof seksualiteit zonder de juiste toerusting door CSE een bron van gevaren is. Volgens deskundigen is CSE er zelfs bewust op gericht de ouderlijke invloed uit te schakelen.

Bestel uw exemplaar van Seksuele indoctrinatie in schoolboeken – een kritisch onderzoek waarin u meer voorbeelden en achtergrond over deze seksuele indoctrinatie kunt lezen: